Berlingske Business

Journalister på BTMX vender tilbage til arbejdet

Ida Marie Odgaard - 2018030211
Medarbejderne på BTMX har genoptaget arbejdet fredag. Scanpix/Ida Marie Odgaard

Onsdag offentliggjorde Berlingske Media, at 93 stillinger skulle skæres. Derfor gik journalister hjem.

Journalisterne på mediet BTMX er fredag vendt tilbage til arbejdet efter to dages arbejdsnedlæggelse på grund af nedskæringer.

Det oplyser stedfortrædende tillidsmand Jesper Vestergaard Larsen. Han er glad for, at arbejdet nu genoptages.

»Nu kan vi begynde at forhandle med ledelsen,« siger han.

Arbejdsnedlæggelserne skete, efter at Berlingske Media onsdag præsenterede en ny strategi for huset, der blandt andet medfører en spareplan og 93 nedlagte stillinger.

Onsdag gik journalister fra både Berlingske og BTMX hjem fra arbejdet. Det betød, at de trykte udgaver af BT og Berlingske ikke udkom torsdag.

Torsdag morgen besluttede journalisterne på Berlingske dog at genoptage arbejdet.

dyrby

Jesper Vestergaard Larsen ønsker ikke at kommentere yderligere på, at arbejdet er genoptaget fredag.

Torsdag fortalte han dog, at medarbejderne på BTMX har følt sig særligt hårdt ramt af ledelsens nye strategi.

»Jeg tror, at folk oplever, at vi bliver ramt meget hårdt den her gang. Det er meget dramatisk at udflytte hele redaktionssekretariatet, som er så meget en del af BT's dna. Det er dramatisk og uacceptabelt,« sagde han.

Foruden nedlæggelser af stillinger medfører den nye strategi hos Berlingske Media, at 17 medarbejdere skal virksomhedsoverdrages til selskabet Wunderkind. 14 stillinger nedlægges.

Desuden får papiravisen BT reduceret sit sideantal, men den fortsætter med at udkomme som betalingsavis med nyheder, sport og underholdning som omdrejningspunkt.

Avisen vil hovedsageligt indeholde stof fra netavisen bt.dk, som bliver BT-brandets hovedkanal og skal være helt gratis.

Gratisavisen Metroxpress skifter navn til BT Metro, mens mx.dk lukker. Det samme gør siderne aok.dk og business.dk.

Campagne

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen