Berlingske Business

Jeff Salter, kommerciel direktør, Superbrugsen

21BUSJeff Salter 1.jpg
Jeff Salter, kommerciel direktør, Superbrugsen.

Vi skal genopfinde vores marketing.

1.

»Det er os som forbrugere og vores adfærdsændring i forhold til, hvordan vi lader os underholde. Måden, vi søger information og underholdning, i den grad er opbrydning. Det gør, at for at ramme bredt, som vi skal med Superbrugsen, skal man være kreativ og nærmest genopfinde sig selv og vores markedsføring. Man kan ikke markedsføre sig med produkter, der ikke er i orden. Det skal bunde i noget rigtigt og noget godt. Det er forretningsmæssigt svært at få det på plads. Vi skal samle en stor organisation i en ny dagsorden om, hvad det er vi skal stå for.«

2

»Heldigvis har vi valgt en meget forretningsorienteret tilgang. Vi bliver målt på vores succes med omsætning og indtjening. Derudover om der er en positiv udvikling med kundetilfredsheden. Ærgerligt nok bliver vi ikke målt hardcore på vores brand og dets styrke. Der har vi udviklet os positivt, men det er ikke noget, jeg bliver mødt med, fra min chef som et krav.«

3

»Ja, det vil jeg sige. Det er ikke mine resultater alene. Man kan ikke adskille marketing fra kundens oplevelse i butikken, der er det vigtigste. Desuden har jeg en solid tro på, at det, jeg har været med til at lave, påvirker Superbrugsens resultater.«

4.

»Vi har måske landets største database. Vi har brugt kundedata meget for at nå frem til en ny forretningsmæssig konklusion. Den går ud på, at vi skal have nogle butikker, der skal være mere åbne og have bredere gange. Der bliver spillet rigtig musik i butikkerne, servicen bliver bedre og varerne bliver iscenesat på en mere indbydende måde.«

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen