Berlingske Business

HR-direktøren :Få styr på det etiske kompas

Ola

Ola Arvidsson, HR-direktør, Arla Foods

»Med globaliseringen er tingene blevet langt mere komplekse, utydelige og vanskelige at forudse. Digitaliseringen har eksempelvis nedbrudt grænser og fordret et krav om endnu højere kvalitet i det, som alle foretager sig. Før skrev en kunde et brev til virksomheden, nu lægger kunden sin mening ud på de sociale medier. Der skal i endnu højere grad end tidligere være styr på medarbejderens moralske og etiske kompas.«

»Globaliseringen indebærer også åbenlyse ting som sprog og kulturforståelse. Man kommer til at arbejde meget mere i forskellige netværk, så der vil blive sat pris på medarbejdere, der er gode til at skabe nye netværk, vedligeholde dem, dyrke og lære af dem. Talrige projekter bliver hverdag. Her bliver nødt til at sætte sig selv i spil, være god til forhandle opgavens indhold og forhandle en god pris på den. Det ser vi ikke på medarbejderniveau endnu, men det er allerede udbredt på senior management og konsulentnivaeau.«

»Det er også vigtigt at blive dygtig til en ting - at blive specialist. Jo stærkere man er på nogle ting, jo stærkere står man i konkurrencen. Nysgerrighed er også essentielt. Man skal være hurtigt forstå en ny situation, tilpasse sigMan skal forstå omgivelserne og spille sammen med dem.«

»Og så skal man huske en ting, som der tales alt for lidt om. Den øgede kompleksitet øger presset på individet. Vi skal arbejde i mange år, og kravene bliver ikke mindre. Man skal tage hånd om sig som en atlet, der hele tiden skal sørge for en fysisk og mentalt velvære både med træning og restitution.«

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen