Berlingske Business

HK: Kritik af unges arbejdsmoral er utidig

Dansk Erhvervs kritik af unges arbejdsmoral er utidig. Virksomhederne må selv tage ansvar og integrere de unge på arbejdsmarkedet, mener HK Handel.

"De unge bliver ikke på en arbejdsplads af pligtfølelse, men fordi det giver god mening". Sådan står der i Dansk Erhverv og HK's fælles udspil til, hvordan man bedst får integreret de unge på arbejdsmarkedet.

Netop derfor mener HK Handel, at Dansk Erhvervs "højlydte kritik" af, at unge pjækker fra arbejdet og møder for sent er noget "vrøvl". Arbejdsgiverne har selv løsningen på at få engagerede unge, mener HK Handel.

- I vores kampagne med Dansk Erhverv forklarer vi netop, at nutidens unge efterspørger en anden ledelsesstil, skriver næstformand i HK Handel, Herdis Poulsen i en pressemeddelelse.

Kampagnen peger på, at de unge har særligt behov for dialog, respons og anerkendelse i deres arbejde.

- Så når arbejdsgiverne nu pludselig taler om dovne unge, som ikke kan opfylde elementære regler på arbejdsmarkedet, så burde man i stedet se på, hvordan man selv behandler de unge, skriver hun og konkluderer, at det desværre kunne lyde som om, at der er flere arbejdsgivere, der har en lidt gammeldags måde at tænke vores samfund og arbejdsmarked på.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen