Berlingske Business

Headhunteren: Kig op fra Facebook og ud i verden

Troels Gjerrild
Foto:

Troels Gjerrild, administrerende direktør, headhunterfirmaet Odgers Berndtson

»Den teknologiske udvikling har det seneste årti fundet sted i meget højt tempo og forandret næsten alle aspekter af vores liv – hvordan vi arbejder, kommunikerer, socialiserer etc. Og der er ingen udsigt til, at udviklingen er aftagende, tværtimod. Der er i endnu højere grad brug for medarbejdere og ledere, som kan se og betræde nye kommercielle veje i et landskab, der konstant forandrer sig.«

»I dag er evnen til at læse forandringerne og kommercialisere den viden, virksomheden lever af, mens forandringerne pågår, i meget høj kurs. Det lykkedes ikke for Nokia og for Kodak; men Apple og Steve Jobs gjorde det.«

»Sådanne medarbejdere er typisk mennesker, der tænker ud af boksen. De er mere entreprenører, end de er funktionærer, de netværker og samarbejder, også på tværs af såvel landegrænser som hierarkier. De er dybt optagede af, hvad der foregår i samfundet, og de går engagerede ud i verden.«

»I opgangstider vil de være vanskelige at tiltrække, og de er generelt mere udfordrende at lede end klassiske funktionærer; de kan være high maintenance, men samtidig er de også high performing. De ved, hvad de kan, og forstår også, hvilken forskel deres kompetencer kan gøre for virksomheden.«

»Et råd til den yngre generation skal det være: Engager jer oprigtigt og ægte i den globale verden. Så finder I ud af, hvor og hvordan I og jeres kompetencer skaber værdi. Se op fra smartphonen og husk, at der også er en verden uden for Facebook.«

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen