Berlingske Business

»Forandring er et vilkår«

10BUSElmedal.jpg
Steen Elmedal Hansen, funktionsdirektør, HR i Jyske Bank, siger, at medarbejdere altid skal have deres markedsværdi for øje. Foto: Claus Fisker

Hvis du vil med på opsvingsbølgen, er det vigtigt, at du er klar til at indgå i nye samarbejder og hele tiden tænker på din markedsværdi, siger Steen Elmedal Hansen, Jyske Bank.

Medarbejdere skal være klar til forandring, præstere mere end nogensinde og hele tiden være opmærksomme på deres markeds­værdi. I hvert fald hvis de vil med på opsvingsbølgen.

Der bliver stillet højere og højere krav til fremtidens talent, og for at være attraktiv skal man formå at levere topresultater bedre og hurtigere end tidligere, samtidig med at man løbende skal udvikle nye kompetencer ved at indgå i forskellige nye arbejds­sammenhænge.

hanne blume

Det mener i hvert fald funktionsdirektør, HR i Jyske Bank Steen Elmedal Hansen.

»Selvfølgelig er der funktioner, som er højt specialiserede, og hvor det kræver rigeligt at holde sig helt i front på dette, men generelt er det vigtigt også at kunne bringe sin viden i spil i flere sammenhænge og samtidig hele tiden lære nyt og øge forretningsforståelsen,« siger han .

På den måde styrker man sine muligheder for at kunne fungere flere steder i eller uden for virksomheden. Det er vigtigt, fordi den tid, da bankansatte blev på den samme stol i hele deres karriere, definitivt er forbi.

Fokus på udvikling

Kravene til fremtidens talent er blevet kortlagt i Pointers HR-undersøgelse. Her svarer næsten halvdelen, at det spirende opsving har ændret kravene til de kompetencer, deres virksomhed har brug for. Derfor har virksomhederne stort fokus på udvikling af medarbejdere og rekruttering. Og hos Jyske Bank er nogle af de evner, der kende­tegner talentfulde medarbejdere lige nu, ønsket om forandringsevne og energi og drive.

10BUSHanne-Blume.jpg

»Forandring er et vilkår, konjunkturerne skifter, og den øgede digitalisering og en skærpet konkurrencesituation gør, at talenterne skal være fagligt og personligt forandrings­beredte. Det at kunne flytte sig med på disse forandringer er simpelthen et vilkår for at have talent,« siger Steen Elmedal Hansen.

Find meningen i sammenhængen

Endnu et punkt, som Steen Elmedal Hansen fremhæver, er, at medarbejdere skal være i stand til at finde meningen i de sammenhænge, som de befinder sig i. Også selv om det er uden for deres kernekompetence.

Alt dette er med til at udvikle folks markeds­værdi, og den er ifølge funktions­direktøren helt afgørende at udvikle hele tiden, hvis man vil være en attraktiv med­arbejder.

charlotte mandrup

»Den øgede forandringshastighed betyder, at talenterne skal kunne arbejde under pres og ofte med skiftende eller delvist uklare rammer for opgaven. Derfor er det vigtigt, at talenterne har den nødvendige faglige og mentale elasticitet til hele tiden at finde og skabe mening for sig selv og kollegerne undervejs – særligt i udviklingsmæssige sammenhænge. Det kræver god selvindsigt og integritet at kunne,« siger Steen Elmedal Hansen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen