Berlingske Business

Flere tegner lønsforsikringer

Frygt for arbejdsløshed får flere og flere til at tegne en lønforsikring.

Interessen for at tegne lønforsikringer, der giver et ekstra beløb oven i dagpengene, hvis man mister sit job, stiger. »Det er frygten for at blive arbejdsløs, der får danskerne til at tegne forsikringen,« skriver dagbladet B.T..

Carsten Trebbien, direktør i Privatforsikring, taler om en femdobling af interessen i forhold til 2008. I Topdanmark har man, siden finanskrisen tog fat i slutningen af 2008, oplevet en stigning i antallet af tegnede forsikringer på fem procent, hvor tallet tidligere var faldende. Også ASE, a-kasse for selvstændige og lønmodtagere, oplever fremgangen for lønforsikringerne.

Konsulent Lars Preisler fra a-kassernes brancheorganisation, AK Samvirke, vurderer, at mellem 100.000 og 200.000 danskere har en lønforsikring.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen