Berlingske Business
17:40På gensyn i morgen

Få den gode ide - og få den solgt!

Podcast1_AndersLaustsen
Anders Laustsen fra firmaet Famly er første gæst hos Ane Cortzen i den nye podcast-serie »Succes Kriteriet« fra Berlingske Business. Foto:

Første afsnit af den nye podcast-serie »Succes Kriteriet« fra Berlingske Business giver masser af gode råd og dyrekøbte erfaringer til den svære start, og en business angel fortæller, hvilken type iværksættere han vil kaste penge efter.

Du behøver slet ikke have et færdigt produkt for at få succes som iværksætter. Den gode idé dumper ikke altid bare ned fra himlen, og derfor må man gå systematisk til værks og udvikle grundideen i samarbejde med andre og fra starten stille sig selv det vigtigste spørgsmål:

Hvad er det, kommende kunder vil betale for? Hvad gør lige præcis din ide unik, og hvordan gør man den brugbar i praksis?

Det er bare ét blandt rigtigt mange råd og erfaringer fra Anders Laustsen, som sammen med makkeren Henrik Møller Rasmussen har stiftet Famly, der er en kommunikationsplatform mellem forældre og institutioner.

Anders Laustsen er første iværksætter i en nye serie »Succes Kriteriet«, hvor du over 10 podcasts får indsigt i, hvordan drømme og ambitioner kan forvandles til succes. »Succes Kriteriet« har Ane Cortzen som vært, og podcasten udgives af Berlingske Business sponsoreret af Nordea.

På tjeklisten hos Anders Lausten og Henrik Møller Rasmussen over vigtige udviklingstrin er også, at man bliver nødt til at begrænse sig. Det er vigtigt at turde vælge fra, så man ikke ender med et gennemsnitligt produkt, der dækker mange områder - i stedet skal man finde ind til kernen af én kompetence, som dit produkt gør bedre end alle andre.

pix-Famly

Også på tjeklisten hos stifterne af Famly:

• Vær ikke bange for at vende din idé med andre. Folk går ikke bare rundt og stjæler hinandens idéer.

• Lav møder med potentielle kunder og spørg, hvad de synes. Ville de købe det, hvis I lavede det? Og hvad vil de betale for det? Hvis du har en målgruppe, der ikke forstår produktet, er der noget galt.

• Husk man ikke er unik. Jo før man indser det, jo hurtigere kommer man ud på markedet.

• Første prioritet er at få kunder, anden er at finde investorer.

Efter samtalen med Anders Laustsen kan du høre en af Danmarks mest succesfulde iværksættere  Toke Kruse fortælle om, hvad han spejder efter i andres gode ideer.

Toke Kruse

Toke Kruse har startet i 10 virksomheder i Danmark og USA - den mest kendte er regnskabsprogrammet Billy. Han har også skrevet flere bøger om iværksætteri, og han er personlig rådgiver, bestyrelsesmedlem og en populær foredragsholder om, hvordan man bliver en succes.

Artiklen fortsætter under billedet
Suces Kriteriet logo

Til sidst i podcasten finder du »Det lukkede rum« - her får du eksklusiv adgang til Nordeas eksperter med konkrete råd om, hvordan din forretning bliver en succes.

»Succes Kriteriet« udkommer med et nyt afsnit hver tirsdag fra 18. oktober til 20. december. Find alle udsendelser fra Berlingske Business på Soundcloud eller abonner via RSS eller via iTunes.

»Succes Kriteriet« er tilrettelagt af Ane Cortzen og Fannie Pramming og udgives af Berlingske Business sponsoreret af Nordea.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampension har markedets laveste omkostninger. Det kommer kunderne til gavn.Hvor meget betaler du i årlige omkostninger på din pensionsopsparing?De færreste har næppe den præcise procentsats lige på l...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen