Berlingske Business

»En god leder får andre til at vokse«

14busPix-Miriam igelsø.jpg
Miriam Igelsø Hvidt, HR-direktør i TDC, PR-foto

Miriam Igelsø Hvidt, HR-direktør i TDC, giver sit bud på vigtige lederegenskaber i 2015.

Hvad er det vigtigste for dig ledelsesmæssigt i 2015?

TDC er altid i udvikling, og her i starten af 2015 lancerer vi vores opdaterede strategiplan frem til 2017 »TDC+«. Den største ledelsesmæssige opgave i TDC er at få denne plan godt på sporet, men hvis jeg skal pege på et enkeltområde, er det ekstremt vigtigt, at arbejdet med kundeoplevelsen er øverst på den ledelsesmæssige agenda.

michaelalmer

Hvilke ændringer ser du i forhold til tidligere?

Finanskrisen har selvfølgelig sat sit præg på de fleste virksomheder, og i en periode har kompetencer i forhold til stram styring/kontrol nok været meget i fokus, mens der har været lidt mindre fokus på forretningsudvikling med længere sigte. Det ændrer sig nok nu, selv om kontrol og effektivitet altid vil være i højsædet i en virksomhed som TDC. Hvis man ser på de meget mere fundamentale kompetencer, mener jeg fortsat, at autentiske og troværdige ledere, der formår at få andre til at vokse og realisere deres potentiale i arbejdet for at nå fælles mål, til enhver tid vil være succesfulde og efterspurgte.

lars rasmussen

Er du enig i påstanden om, at en leder fungerer mere som coach og facilitator end tidligere?

Jeg tænker ikke, at man som leder er mere facilitator end tidligere, men som leder er det vigtigt at kunne rydde sten af vejen og få sit team til at arbejde sammen. Også når det kræver, at nogle bøjer lidt af. Det er for mig dog mindst lige så vigtigt, at man som leder er i stand til at sætte retningen og gøre det attraktivt at følge den. Jeg har lidt et mantra om, at der er meget bedre energi i at ville end i at skulle. De bedste ledere kan formidle mål og retning på en sådan måde til deres medarbejdere, så de ønsker at være med og bidrage positivt i stedet for at bidrage, fordi de skal. Af samme grund er jeg ikke ret glad for »den brændende platform« som ledelsesinstrument uden for krisesituationer.

leder

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen