Berlingske Business
17:26William Demant tog føringen i positivt marked

Du er nødt til at have flest mulige salgskanaler

17BUSKatia.jpg
Horestas topchef som nødvendigheden af at kigge i flere retninger som hotel eller konferencecenter.

Horestas topchef som nødvendigheden af at kigge i flere retninger som hotel eller konferencecenter.

»I dag kan du ikke kun satse på én distributør som hotel eller konferencecenter. Du er nødt til at have så mange salgskanaler som muligt,« understreger Katia K. Østergaard, administrerende direktør i Horesta.

Mere end 70 procent af hotellerne i Danmark er ifølge Horesta enten i en kapitalkæde, har en franchiseaftale eller er med i et markedsføringssamarbejde.

»Når du er i et markedsføringssamarbejde som eksempelvis Best Western og Small Danish Hotels, er der en række krav og kriterier, som virksomheden skal opfylde, så der er en vis genkendelighed forbundet med produktet overfor gæsterne. Ligesom det er tilfældet, når hotellet er klassificeret efter Hotels Stars Union, hvor hotellet også skal opfylde en række krav i forhold til det antal stjerner, som tildeles. Hermed opnår gæsten tryghed for den standard, som den enkelte efterspørger,« siger Katia K. Østergaard og fortsætter:

»Når en standard laves som »one size fits all«, er det på godt og ondt. En international standard, som giver mening i ét land, giver måske mindre god mening i et andet. Derfor ser vi også en række kædesamarbejder, både når det gælder kapitalkæderne og markedsføringssamarbejder, sætte en ramme for standarden, som hotellerne skal opfylde, men derudover lader det være op til de enkelte at tilpasse sig de nationale forhold, så det giver mere mening,« siger Horestas administrerende direktør.

17BUSNyborg-Strand-udefra.jpg

Hun mener, at der digitalt er kommet mange flere muligheder for at markedsføre sig på nettet, men at der samtidig er en benhård konkurrence, og at det derfor er afgørende at ligge højt i søgeresultaterne, så hotellet bliver set.

»Du er hele tiden nødt til at kigge på, om din markedsføringsinvestering er optimal – uanset om du er med i et kædesamarbejde eller individuelt markedsfører hotellet på en digital portal. Et hotel vil til enhver tid helst sælge direkte til kunden, således at kommissionsomkostningerne begrænses mest muligt, men vi ser de fleste steder, at tendensen går den modsatte vej. Flere og flere værelser sælges via en ekstern salgskanal,« siger Katia K. Østergaard.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen