Berlingske Business

Drømmestudie fyldt med muligheder

Drømmestudie fyldt med muligheder - 1
Foto:

Amy Dahl fra Nørrebro er en af de godt 10.000 studerende, der venter på svar fra Handelshøjskolen i København, om hun kan starte på studiet efter sommerferien.

21-årige Amy Dahl tæller ned til den 30. juli. Det er dagen, hvor hun lige som mange andre studerende får svar på sin studieansøgning. Hendes første prioritet er at starte på studiet »Erhvervsøkonomi - psykologi« på Copenhagen Business School i København efter sommerferien.

Et studie, der handler om at forstå medarbejdere, kunder, samarbejdspartnere og konkurrenter, og som Amy Dahl ser som sit drømmestudie.

»Jeg kan godt lide det fokus, der er med at få et personale til at fungere og have det godt,« siger hun og tilføjer, at det at være leder tidligere var lig med give ordrer.

»Men nu er det vigtigt, at medarbejderne trives, og det kræver stort fokus på psykologiske aspekter.«

Efter et års sabbat, hvor hun arbejdede i Frederiksberg Centret som salgsassistent i en Only butik, var hun ikke i tvivl om, at hun ville søge ind på studiet i år. Den nye regel om at gange sit snit op, som trådte i kraft i år, kom desuden på et helt perfekt tidspunkt.

Muligt at ændre vej
Det er i høj grad psykologidelen, der fik hende til at søge ind på kombinationsuddannelsen. Amy Dahl havde ikke snittet til at studere psykologi på Københavns Universitet, men hun er ovenud tilfreds med valget af CBS.

»Jeg kan godt lide ideen om at blande matematik, økonomi og sprog – og så er det fedt, at man ikke specialiserer sig i en bestemt retning. Hvis jeg for eksempel finder ud af, at jeg om tre år er træt af psykologidelen kan jeg læse marketing og finansiering.« lyder det fra hende.

Desuden søgte hun ind på handelshøjskolen, fordi hun ser det som et internationalt studiested, hvor der er gode muligheder for at komme til udlandet. Som sådan har Amy Dahl ikke en konkret plan for, hvad studiet skal ende ud med i sidste ende.

»Nej, og det gør heller ikke så meget – om tre år er jeg måske træt af psykolgidelen, og så er det godt at vide, at det er muligt at dreje studiet over i en anden retning. Måske marketing eller fiansiering?,« siger hun og vender tilbage til sit sommer matematik kursus på HF i Københavns Nordvestkvarter, der skal bringe hendes matematikkundskaber op fra et C- til et B-nivau. Det kræver det nye studie nemlig.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen