Berlingske Business

»Det gælder om at have fingeren på pulsen«

Peter Thommesen er advokat i Viltoft.
Peter Thommesen er advokat i Viltoft. Foto:

Peter Fauerholdt Thommesen er advokat og underviser samtidig som ekstern lektor i international handelsret ved CBS og Københavns Universitet. Mest fordi det er sjovt.

Da Peter Fauerholdt Thommesen tager telefonen har han dårlig tid til at tale. Han skal ud ad døren. Om en time begynder undervisningen på CBS for en gruppe BAere i international handelsret. En lektion, hvor Peter Fauerholdt Thommesen er underviseren.

»Jeg gør det, fordi det er sjovt,« siger han efter lektionen,

»Når man står foran en flok af interesserede og studerende, er det sjovt og inspirerende at undervise.«

Den 33-årige advokat har været ekstern lektor siden 2008. Først på Københavns Universitet og siden også på CBS. Det har med Peter Fauerholdt Thommesens ord altid været lysten, der drev værket, men med tiden har han tilegnet sig ting, som han også kan bruge uden for forelæsningssalen.

»Det er en god øvelse at skulle stå og forklare en kompliceret problemstilling på en letforståelig måde. I jobbet som advokat handler det langt hen af vejen om at kunne kommunikere sit budskab – enten til en dommer, i en kontrakt eller under en forhandling. Der er det vigtigt, at man har øvelse i at fremsætte sin pointe på en ren og enkel måde,« siger han.

Vigtigt at opdatere viden

Juraen er en evigt skiftende videnskab, hvor nye domme hele tiden skaber nye rammer for fortolkningen af lovstoffet, og den omskiftelighed skal man have fod på. Ikke mindst som underviser.

»Jeg kan godt lide at holde kontakten med det akademiske miljø. Det er en god måde at have fingeren på pulsen på, for der afsiges hele tiden nye domme og afgørelser og skrives nye lærebøger. Selvfølgelig følger alle advokater med i deres speciale, men det her giver en helt anden ballast,« siger Peter Fauerholdt Thommesen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen