Berlingske Business

»Det er et klap på skulderen«

18BUSLine-Lolk-Thomsen-tale.jpg
Line Lolk Thomsen har tidligere deltaget i et talentprogram. Foto: Erik Refner

Line Lolk Thomsen er projektleder i en stor medicinalvirksomhed og opfattede det som et klap på skulderen, da hun tidligere deltog i et talentprogram.

Talentprogrammer i virksomhederne er noget medarbejderne kan stræbe efter at komme med i.

Sådan lyder det fra Line Lolk Thomsen, der er projektleder hos en stor medicinalvirksomhed. Hun er med i Berlingskes talentnetværk »Talent 100« og har tidligere deltaget i et talentprogram.

Hvorfor er det som talentfuld medarbejder vigtigt at kunne deltage i et talentprogram?

»Det er godt at have noget, som alle kan stræbe efter. Når man kommer med i et sådant program, er det et klap på skulderen. Men det er på ingen måde en sikring af en topkarriere. Men det er klart noget, som kan give dig et skub fremad. Det er op til den enkelte at bruge programmet. Det er en hjælp til at få realiseret det, man gerne vil opnå i karrieren, men det er op til den enkelte at få det til at ske. For virksomhed­erne er det også en fordel, for det er en god måde at klæde folk på til fremtidige stillinger, når det bliver aktuelt.«

File Folder Labeled as Talent Management.

Hvad er et godt talentprogram?

»Noget af det afgørende er, at programmet ser på den enkelte person. Der skal være udvikling af vedkommende både fagligt og personligt baseret på det potentiale, den enkelte har. Det kan være godt med kurser også, men det må ikke blive for generisk. Kurser kan hurtigt blive for brede.«

Vibeke Skytte, Lederne.

? Hvornår er man for gammel til at være talent?

»Talent har intet med alder at gøre. Både for virksomheden og for den enkelte er det vigtigt at kunne vurdere, hvornår det er rigtigt at udvikle en person via et talentprogram. Det kan både være tidligt i karrieren, men det kan også være, når man har været på arbejdsmarkedet i flere år. Fra et lederperspektiv kan det være, at man har en dygtig specialist, som ønsker at blive leder. I store virksomheder kan der være behov for at lede på en bestemt måde og ud fra bestemte værdier. Virksomheder kan udvikle deres ledere på en struktureret og motiverende måde via sådanne programmer.«

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen