Berlingske Business
17:25Rederiet Torm ser nu 2017-resultat ende på 0-5 millioner

Den digitale mælkemand

Arla - Internet of Things
Internet of Things hos Arlas hovedkvarter i Aarhus. Digital Business Development Manager Oliver Repenning (i blå trøje) og en del af hans team der skal udvikle "Den digitale mælkemand". Foto:

Nye teknologier som tingenes internet ændrer alle produkter. Selv noget så basalt som mælk.

Hos Arla arbejder digital business development manager Oliver Repenning og hans team på at forberede mejerivirksomheden på en langt mere digital forbrugerfremtid.

Om tre uger arrangerer Arla eksemeplvis et såkaldt »hackathon«. Det er en tradition fra IT-verdenen, hvor kvikke, hovedsageligt unge, hoveder mødes for at løse problemer og vinde præmier. Arlas udfordring for de kvikke IT-hjerner er »Den digitale mælkemand«. Det vil sige et bud på detailhandel og Arla om fem år.

»De vigtigste drivere i den sammenhæng er teknologi og forbrugeradfærd. Hvad kommer det til at betyde for vores forretning, og hvad er mulighederne?« forklarer Oliver Repenning.

Deltagerne i udfordringen bliver en broget flok, og det er meningen.

»Det kan være en ingeniørstuderende, der går i dybden med intelligent packaging, eller en cand.merc.er, der arbejder med forretningsmodeller. Det allerbedste ville være, hvis de arbejdede sammen,« siger Oliver Repenning.

Han mener, at sådanne invitationer til inspiration udefra er afgørende for virksomheder i dag.

»Vi kommer ikke til at opfinde det hele indefra. Teknologien udvikler sig langt hurtigere, end hvad vi selv kan følge. Selv om vi får styr på én model, kan der være 19 andre, vi ikke har forstået.«

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen