Berlingske Business

Debat: Er det ok, at den nye leder ikke har tid til sit personale?

Debat: Er det ok, at den nye leder ikke har tid til sit personale? - 1
Modelfoto: Colourbox

Som ny leder er der rigtig mange nye områder at sætte sig ind i. Det kan derfor være svært at få tid til at lede personalet.

Tid. Tid. Tid. Som ny personaleleder er der nok at rive i. Specielt i starten, hvor det gælder om at lære strukturen i virksomheden godt at kende. Men hvad skal den nye leder gøre, hvis der ikke er tid til at lære medarbejderne at kende?

Det er emnet i Ugens Dilemma. Emnet handler om ny chef for otte medarbejdere, der har haft stillingen i tre måneder uden at have haft tid til at få en snak med de medarbejdere, som han/hun er chef for. Spørgsmålet er, hvad chefen skal gøre for at få en god dialog med dem.

Ledernes Hovedorganisation står bag det ledelsesmæssige problem, der går ud på at sætte sig i chefens sted. I Ugens Dilemma kan du overveje, hvad du ville gøre, hvis du var chef. Du kan deltage i afstemningen og deltage i debatten ved at skrive dine kommentarer i nedenstående boks. I næste uge kan du læse, hvad de andre læsere mener om emnet.

Ugens Dilemma

Du er rekrutteret udefra til en stilling som chef for otte medarbejdere. Stillingen var ledig i et halvt år, inden du kom. Der er nu gået godt tre måneder, og du har nærmest været ”flyvende”, idet din nærmeste chef har haft travlt med at introducere dig til dine mål, opgaver, lederkolleger og eksterne samarbejdspartnere. Mange vil desuden gerne holde møder med dig så vel i som uden for huset.

Du føler, at du har forsømt din personaleledelsesopgave i de tre måneder. Du kan imidlertid godt se, at du er nødt til at bruge en masse tid på at komme ordentligt ind i opgaverne og møde dine kolleger og samarbejdspartnere. Nu frygter du, at du får temmelig svært ved at opbygge en ordentlig relation til medarbejderne.



Kilde: Ledernes Hovedorganisation / www.lederne.dk

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen