Berlingske Business
16:38Teva anfører fald blandt kopiselskaber

»Begge sider skal være forberedt«

13BUSCaroline-Birk-143346.jpg
Caroline Birk Bahrenscheer har oplevet, at det er gået galt, når det ikke er afklaret, hvad den nye medarbejder konkret skal sidde med. Foto: Ólafur Steinar Gestsson

Der skal være en klar afstemning af forventningerne, og den nye medarbejder skal kende sit ansvar og vide, hvad der bliver forventet, lyder det fra Caroline Birk Bahrenscheer. Hun begyndte 1. august sidste år som PR- og kommunikationschef hos Stelton.

Både arbejdsgiveren og medarbejderen skal være helt klar, når en ny kollega skal starte på jobbet. Ellers er faren for, at det går galt alt for stor. Sådan lyder det fra Caroline Birk Bahrenscheer.

Hun er uddannet designteknolog fra Københavns Erhvervsakademi. Hun har været uddannet i fem år og begyndte 1. august sidste år som PR- og kommunikationschef hos Stelton, der er kendt for deres klassiske EM77-termokande og Cylinda-line serien.

13BUSRyan-Rohde-143254.jpg

Caroline Birk Bahrenscheer har indtil videre haft fire jobskift i karrieren, og hun er ikke i tvivl om, hvad der skal til for, at det kommer til at gå godt, når en ny medarbejder møder op i virksomheden.

»Min erfaring er, at begge sider skal være godt forberedt. Både den som skal starte i jobbet, men også den, der udbyder jobbet. For ansøgeren handler det om at stille de meget kritiske spørgsmål, når man er inde til samtalen. Man skal forsøge at få afklaret, om det er det rigtige for en at arbejde i den pågældende virksomhed,« siger Caroline Birk Bahrenscheer

Business presentation on corporate meeting.

Krav inden start

Hun fremhæver, at hun har oplevet, at det er gået galt, når det ikke er afklaret, hvad den nye medarbejder konkret skal sidde med.

»Hvis man ikke har det afklaret helt fra start, hvad den enkelte skal have ansvaret for, kan det godt blive meget rodet. Der skal være en klar afstemning af forventningerne. Hvad har den enkelte medarbejder ansvaret for, og hvilke resultater forventes der,« siger Caroline Birk Bahrenscheer, der understreger, at når hun har været flere steder undervejs i hendes karriere, skyldes det ikke kun dårlige erfaringer med de såkaldte onboardingforløb. Men hun fremhæver, at de steder hvor hun har fået ordentlig information, inden hun startede, har det fungeret bedst.

Jobcenterserie

»Jeg har været ude for, at før jeg startede et sted, fik jeg efter underskrift af ansættelseskontrakten tilsendt materiale om selve virksomheden og dens historie samt en personalehåndbog. Det skulle læses igennem inden første arbejdsdag. Det er godt, at der bliver stillet nogle krav til en, inden man starter. Det viser, at man bliver taget seriøst,« siger Caroline Birk Bahrenscheer.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen