Berlingske Business

Arbejd mindre og tjen virksomheden

Arbejd mindre og tjen virksomheden - 1
Foto:

Kan man skån miljøet og tjene sin arbejdsgiver på samme tid? Løsningen er enkel: Arbejd mindre og gerne hjemmefra.

Hvordan sikrer en virksomhed tilfredse og effektive medarbejdere på én og samme tid?

Det satte professor Tom Redman på Durham Business School i England sig for at undersøge, og konklusionen er opmuntrende:

Medarbejderne skal arbejde mindre og gerne hjemmefra.

Tom Redmans undersøgelse peger på, at for meget arbejde gør medarbejderne mindre effektive. Derfor opfordrer han virksomhederne til at indføre et såkaldt ”arbejd mindre-koncept”, for det fremmer i virkeligheden virksomhedens produktivitet.

Samtidig er det også godt for effektiviteten, hvis virksomheden indfører fleksible arbejdstider, så medarbejderen i højere grad selv er med til at planlægge arbejdstiderne.

Professoren fandt også frem til, at virksomheder kan blive bedre til at tiltrække talentfulde medarbejdere ved at tilbyde dem mulighed for at arbejde hjemmefra. Det ønsker mange nemlig, især hvis virksomheden ikke har den rigtige adresse midt i byen.

Undersøgelsen fra Durham Business School slår også fast, at hjemmearbejdspladser gør det muligt for virksomheder at nedbringe deres CO2-udslip – altså en win-win-situation.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen