Berlingske Business

Anders Rene Jensen, indkøbs- og marketingdirektør, REMA 1000 Danmark A/S

21BUSAndersReneJensen.jpg
[Intet afsnitsformat]BME FAKTA TEKST 1Anders Rene Jensen, indkøbs- og marketingdirektør, REMA 1000 Danmark A/S

Det er en fælles indsats.

1.

»Tingene går rigtigt stærkt, og folk får mange impulser. Man skal virkelig være skarp i den kommunikation, man kommer med. Førhen havde vi bare en ugentlig tilbudsavis, og så var det det. I dag er der færre og færre, der får tilbudsavisen, så vi skal også være online. Og vi skal benytte de sociale medier, hvor du nærmest får en dialog med den enkelte kunde. Vi skal være på Facebook, have hjemmeside og apps, og hver platform kræver næsten sin egen strategi.«

2.

»Jeg bliver målt meget på at sikre, at der er kunder i vores butikker, og at der bliver solgt nogle varer. En meget væsentlig del af mit arbejde går ud på at sikre, at folk går i Rema 1000. Derudover er det at få bygget vores brand op. At folk har en positiv holdning til vores butikker. I dag handler marketing mere om at sælge tillid end varer. Folk vil købe i butikker, hvor de har tillid til, hvordan varerne er blevet fremstillet.«

3.

»Jeg ser det meget som et teamwork. Jeg kan godt lave noget markedsføring og sørge for, at folk kommer i butikkerne, men hvis de ikke har en god oplevelse, kommer de ikke igen. De skal have opfyldt de krav og ønsker, de har. Så det er en stor fælles indsats. Alle led er nødt til at præstere og levere.«

4.

»Jeg lægger meget vægt på at have en tæt dialog med kunderne. Selvfølgelig får vi en masse tal ind om trends, men vi bruger også meget de input, vi får fra kunderne i butikkerne. Hvad mangler kunderne? Jeg siger tit »keep it simple«. Det har ofte endnu større værdi end en masse tal.«

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen