Berlingske Business

Zealand Pharma er nu dobbeltnoteret i Danmark og USA

Aktierne i Zealand Pharma er nu optaget til notering både i Danmark og I USA.

Aktierne i Zealand Pharma er nu optaget til notering både i Danmark og I USA.

Aktierne havde første noteringsdag onsdag i USA, hvor handlen åbnede i 18,12 dollar (cirka 115 kr.), efter at der var solgt aktier i en såkaldt IPO til 17,87 dollar. I København ligger aktien på samme tid omkring 117 kr.

I anledningen af noteringen i USA var det selskabets direktør Britt Meelby Jensen, der ringede med åbningsklokken på Nasdaq.

- For os er det en succes og en kæmpe milepæl, at vi i dag har bevist, at Zealand nu er en attraktiv spiller på den amerikanske biotekscene, som er verdens største. Vores Nasdaq-notering i New York bliver et stærkt supplement til vores notering på Nasdaq Copenhagen, fordi den letter adgangen til en stor og unik gruppe investorer i USA med højt specialiserede kompetencer, siger administrerende direktør i Zealand Pharma Britt Meelby Jensen i en pressemeddelelse.

I forbindelse med børsnoteringen sigtede Zealand efter at sælge 4,375 mio. nye aktier mod tidligere 3,9 mio. aktier til afregningsprisen på 17,87 dollar, eller cirka 113 kr. per styk, hvilket var en rabat på 5 pct. i forhold til slutkursen på 118,50 kr. på Zealand Pharmas aktie tirsdag i København.

Derudover var der mulighed for, at der sættes yderligere 656.250 aktier til salg gennem den såkaldte overallokeringsret. Heraf vil 500.000 komme fra Zealands beholdning af egne aktier, mens resten er nye aktier.

Med udbuddet vil Zealand Pharma rejse omkring 492,5 mio. kr. før omkostninger ved børsnoteringen. Udnyttes overallokeringsretten vil bruttoprovenuet øges til 566,4 mio. kr.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen