Berlingske Business

Yen styrkes af investorernes sikker havn-flugt

Den japanske yen styrkes pænt over for samtlige sine største modparter onsdag eftermiddag, hvor usikkerheden og risikoaversionen fortsat klart har overtaget på de finansielle markeder.

Yen bliver nemlig i høj grad brugt som sikker havn i tider med stor usikkerhed, og netop nu synes virkeligheden efter briternes EU-farvel for alvor at gå op for investorerne, der samtidig igen frygter for den globale økonomiske vækst. Samme frygt, som - med særligt fokus på Kina - også i begyndelsen af året pressede markederne.

Onsdag eftermiddag koster en dollar 100,72 yen mod 101,55 yen per dollar ved dansk lukketid tirsdag. Over for euro styrkes den japanske valuta ligeledes, og der går onsdag 111,60 yen på en euro mod 112,79 yen per euro tirsdag eftermiddag.

Samtidig fortsætter nedturen for det britiske pund ligeledes. Pundet er ligeledes igen svækket af efterspillet af den folkeafstemning, der ser ud til at sende briterne ud af EU-samarbejdet efter mere end 40 års medlemskab.

Onsdag eftermiddag skal man betale 1,2958 dollar for et pund, mens et pund til sammenligning kostede 1,3049 dollar tirsdag eftermiddag.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen