Berlingske Business

Yahoos sidste kvartal som selskab gav større overskud end ventet

YAHOO-RESULTS/
Foto:

Den amerikanske web-virksomhed Yahoo, der står foran at blive overtaget af telekoncernen Verizon, klarede sig bedre end ventet i årets første kvartal. Det fremgår af koncernregnskabet, der blev offentliggjort efter børstid tirsdag.

Yahoo noterede et overskud per aktie på 0,18 dollar, hvor analytikernes forventning lød på et resultat på 0,14 dollar per aktie, ifølge Bloomberg News' prognose-gennemsnit.

Omsætningen løb op i 834 mia. dollar mod en ventet omsætning på 814 mia. dollar.

Koncernen venter, at Verizons overtagelse bliver gennemført i juni.

Yahoo Inc har i al hemmelighed scannet millioner af kunders emai

Salget, der kommer efter administrerende direktør Marissa Mayer's tumultagtige tid i spidsen for selskabet, blev truet af to massive hackerangreb, der eksponerede mere end en milliard brugerkontis data, og har tvunget virksomheden til at reducere prisen med omkring 350 mio, dollar til omkring 4,5 mia. dollar.

Aktien i Yahoo steg 0,3 pct. i det amerikanske eftermarked.

YAHOO-CYBER/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen