Berlingske Business

Warren Buffet investerer i flyselskaber efter årtiers modstand

Billede
Foto:

Investorguruen Warren Buffet har gennem sit holdingselskab Berkshire Hathaway nu investeret flere milliarder kroner i amerikanske flyselskaber på trods af, at Buffet i årtier har kaldt sektoren en dødsfælde for investorer.

Det drejer sig konkret om American Airlines, Delta og United Continental, som Berkshire Hathaway med Buffet i spidsen samlet har investeret omkring 1,4 mia. dollar i. De frie midler til investeringerne blev taget fra aktier i detailgiganten Walmart, som Berkshire reducerede beholdningen af med 68 pct.

Det skriver Wall Street Journal.

Der spekuleres dog i, at det muligvis ikke er Warren Buffet selv, som har udtænkt opkøbene, men nærmere en af selskabets to øverst-rangerende forvaltere, Todd Combs eller Ted Wechsler. Warren Buffet har nemlig siden 1989, hvor han købte aktier i et flyselskab på et strategisk dårligt tidspunkt, været en meget ligefrem kritiker af aktier i flysektoren.

USA-ELECTION/BUFFETT

Aktierne i alle tre selskaber er steget siden nyheden om, at den berømte investor igennem sit selskab har foretaget de store opkøb, skriver Wall Street Journal.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen