Berlingske Business

Wall Street igen i rødt

Faldene fortsætter for de toneangivende aktieindeks i USA. Dow Jones-, S&P 500- og Nasdaq-indeksene åbner igen handelsdagen med minus onsdag, hvor markedet fortsat forholder sig lidt afventende.

Mandag bød på et fald på 0,2 pct. i S&P 500 fra fredagens rekordniveau, og tirsdag faldt indekset 0,6 pct. Ingen større makroøkonomiske nyheder eller overraskende regnskaber har siden kunnet vende den tendens.

Efter ti minutters handel ligger Dow Jones-indekset 0,4 pct. lavere, S&P 500 falder ligeledes 0,4 pct., mens Nasdaq-indekset dykker 0,3 pct.

Chefen for Federal Reserve i Chicago, Charles Evans, som har været en af de stærkeste fortalere for Feds kvantitative lempelser, sagde tirsdag, at han ikke ville udelukke en beslutning om at reducere lempelserne allerede i september. Han nævnte en stærk forbedring af arbejdsmarkedet, men efterlyste stærkere bevis på, at udviklingen er holdbar.

Usikkerheden om de måske snarligt reducerede lempelser får investorer til at positionere sig lidt mere forsigtigt og sikre noget af gevinsten fra de seneste måneders fremgang.

Regnskabssæsonen er også gået ind i sin mere stille periode på Wall Street, og dagens største historie kommer her fra Time Warner.

Mediegiganten kom overraskende godt igennem andet kvartal med både omsætning og indtjening et stykke over markedets forventninger. Det sender aktien 2,0 pct. op.

Walt Disney falder til gengæld 3,2 pct. efter regnskabsskuffelsen sent tirsdag. Disney måtte sluge en nedskrivning på 190 mio. dollar, svarende til over 1 mia. danske kroner, efter at selskabets sommerfilm "The Lone Ranger", med Johnny Depp i hovedrollen, har floppet fælt i biograferne og ikke tjent sine omkostninger ind.

Solcelleproducenten First Solar har desuden fremlagt et regnskab så skuffende, at aktien falder hele 11,4 pct. Overskuddet dykkede 46 pct. i andet kvartal, og First Solar nedjusterede desuden forventningerne til hele 2013.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen