Berlingske Business

Wall Street buldrede videre

Det amerikanske aktiemarked genoptog onsdag de gode takter, og tirsdagens tilbageslag blev vekslet til rekorder i både Dow Jones Industrial og S&P 500-indekset, der steg med henholdsvis 0,4 og 0,8 pct.

For det teknologitunge Nasdaq-indeks er der fortsat et stykke vej endnu til rekorden fra de glade dot.com-dage, før IT-boblen brast i begyndelsen af 2000. Indekset steg dog 1,2 pct. til højeste niveau siden september 2000.

Mens Nasdaq-indekset hastigt nærmer sig det psykologisk vigtige modstandspunkt i indeks 4000, fortsætter markedsdeltagerne med at spekulere på, hvornår den amerikanske centralbank, Federal Reserve, letter på speederen. Timingen vil blandt andet afhænge af, hvem der bliver centralbankchef efter Ben Bernanke. Obamas nominerede og den klare favorit, Jannet Yellen, skal torsdag til eksamen i Senatets bankkomite.

- Kommentarerne fra Fed-medlemmerne fortsætter med at forvirre med nogle, der er tilhængere af mere stimuli, og nogle der er for mindre, mens nogle taler om en nedtrapning (af obligationsopkøbene, red.) til december og nogle senere, siger Mike van Dulken, der er research-chef i Accendo Markets, til CNN Money.

Særligt de forbrugsrelaterede aktier klarede sig onsdag godt og i særdeleshed detailsektoren. Årsagen var ikke mindst et uventet godt regnskab fra Macy's. Regnskabet, der sendte aktien op med 9,4 pct., kom på det helt rigtige tidspunkt, da det giver håb om et godt salg i detailhandlen i perioden op til jul.

- Macy's og detail generelt har løftet markedet, siger Tim Ghriskey, investeringschef i Solaris Asset Management, til Bloomberg News og tilføjer, at forventningerne til feriesalget var meget lavt.

Det kan ifølge Ghriskey nu være løftet en smule. Samtidig ser markedet ifølge Ghriskey ud til at forvente en økonomisk bedring, som vil trække virksomhedernes omsætning og resultat op.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen