Berlingske Business

VW kan ende med at skifte topchefen ud - aktien stiger

. Den tyske bilproducent Volkswagen, VW, kan lave en udskiftning på topposten, da VW stadigvæk lider under emissionsskandalen. Herbert Diess, der er brandingchef i VW, er eftersigende den mand, der kan blive ny administrerende direktør.

Det skriver Bloomberg News, der angiveligt har det fra kilder tæt på sagen.

VW overvejer ifølge Bloomberg News en videreudvikling af koncernens ledelsesstruktur, som også vil være forbundet med personaleændringer i bestyrelsen.

Bestyrelsen skal til afstemning omkring en ændring i topledelsen på fredag. Mathias Mueller, der er administrerende direktør i VW, har stadigvæk to år tilbage af sin nuværende kontrakt.

Herbert Diess har været i VW siden midten af 2015, og derfor var han ikke i selskabet, da skandalen fandt sted. Han blev dog ansat i VW, da offentligheden fik nys om sagen.

Aktien stiger tirsdag eftermiddag 4,7 pct. og koster 171,20 euro.

I 2015 kom det frem, at den tyske bilgigant snød med softwaren i sine biler.

Softwaren gjorde, at dieselbilerne fra det tyske mærke ved officielle kontroller fremstod mere miljøvenlige, end tilfældet var i virkeligheden. Det lille stykke software betød blandt andet, at biler solgt i USA kunne udlede et 40 gange højere niveau af kvælstofgasser, end loven tillader.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen