Berlingske Business

VW kan ende med at skifte topchefen ud - aktien stiger

. Den tyske bilproducent Volkswagen, VW, kan lave en udskiftning på topposten, da VW stadigvæk lider under emissionsskandalen. Herbert Diess, der er brandingchef i VW, er eftersigende den mand, der kan blive ny administrerende direktør.

Det skriver Bloomberg News, der angiveligt har det fra kilder tæt på sagen.

VW overvejer ifølge Bloomberg News en videreudvikling af koncernens ledelsesstruktur, som også vil være forbundet med personaleændringer i bestyrelsen.

Bestyrelsen skal til afstemning omkring en ændring i topledelsen på fredag. Mathias Mueller, der er administrerende direktør i VW, har stadigvæk to år tilbage af sin nuværende kontrakt.

Herbert Diess har været i VW siden midten af 2015, og derfor var han ikke i selskabet, da skandalen fandt sted. Han blev dog ansat i VW, da offentligheden fik nys om sagen.

Aktien stiger tirsdag eftermiddag 4,7 pct. og koster 171,20 euro.

I 2015 kom det frem, at den tyske bilgigant snød med softwaren i sine biler.

Softwaren gjorde, at dieselbilerne fra det tyske mærke ved officielle kontroller fremstod mere miljøvenlige, end tilfældet var i virkeligheden. Det lille stykke software betød blandt andet, at biler solgt i USA kunne udlede et 40 gange højere niveau af kvælstofgasser, end loven tillader.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen