Berlingske Business

Vinderen af Aktiespillet var sikker på sejr

pix-Steffan
Vinderen af Berlingske Business Aktiespil blev Steffan Hvilsom Bækhøj Jensen fra Horsens. Foto:

Han sad spændt og ventede på opgørelsen af Aktiespillet. Hvis det ikke blev ham, måtte der jo være sket en fejl. Og Steffan Hvilsom Bækhøj Jensen fik ret - han løb med sejren og et rejsegavekort på 50.000.

Det var de sidste dage i Berlingske Business Aktiespil. 31-årige Steffan Hvilsom Bækhøj Jensen fulgte tæt med. Det havde han gjort det sidste stykke tid, hvor han under navnet TOPspiller levede op til sit kække navn og lå fast i top ti.

Pludselig lå han dér. På første pladsen, som ellers havde været fast besat af Energy i mange uger. Hvis ikke der skete en fejl, måtte han vinde. Den sidste dag sad nerverne uden på tøjet.

»Jeg kunne jo se, jeg lå foran, og der skulle næsten være sket en fejl i spillet, hvis det ikke blev mig. Men det var tæt løb til sidst. Det var ret nervepirrende den sidste dag,« siger Steffan Hvilsom Bækhøj Jensen.

Hans sats på Vestas gav pote - og en tur til Afrika. Der har den ellers rejselystne jyde aldrig været før. Men hvornår gavekortet skal bruges, er han ikke helt sikker på. Det skal helst være en aktiv ferie og ikke bare en guidet tur, så hvad rejsen indeholder, dikterer hvordan og hvornår, han vil bruge det.

For når Steffan Hvilsom Bækhøj Jensen ikke spiller aktiespil, kan han godt lide at bevæge sig uden for sit mere stillesiddende job som business controller i Siemens Wind Power. Men det var aktiespil der i sin tid lokkede ham til at forsøge sig med rigtigt papir.

»Jeg begyndte at handle aktier gennem aktiespil. Jeg havde ikke så mange penge dengang som 18-årig, så jeg forsøgte mig frem med aktiespil og blev bidt af det,« siger Steffen Hvilsom Bækhøj Jensen og tilføjer:

»Jeg har da også vundet et par spurtpræmier, og en enkelt anden plads er det også blevet til i et obligationsspil.«

Han følger nu løbende med i aktiemarkedet. Også i hans private portefølje kan man finde Vestas, som sikrede ham sejren i Aktiespillet. I virkeligheden handler han noget mere langsigtet, men kommer en god handel hans næse forbi, er han ikke bleg for at købe en spontan aktie.

Men hvad er en god handel?

»En god handel er hvis markedet overreagerer, så man enten kan sælge, hvis man har aktien, og så købe den igen når den falder tilbage, eller købe en billig aktie, som kan sælges efter kort tid. Det er når der kommer nogle udsving over det normale, hvor tingene ikke bliver prissat som de skal,« siger Steffan Hvilsom Bækhøj Jensen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen