Berlingske Business

Vestas/CEO: Svindelsag får ingen betydning for Vestas fremover

Vestas' resultater fremover bliver ikke påvirket negativt af den spanske svindelsag. Det sagde topchef Ditlev Engel på en telekonference fredag.

- Det er vores opfattelse, at alle udgifter er bogført, og at det ingen indflydelse får for Vestas' resultater fremover, slog topchefen fast.

Adspurgt om de 90 mio. kr., som selskabet angiveligt er blevet snydt for, i stedet skal ses som noget positivt for vindmølleselskabet, var han klar i mælet:

- Jeg tror ikke, at vi kan se noget positivt i dette. Men hvis det får nogen indflydelse økonomisk fremover, så er det Vestas, der får penge tilbage, konstaterede Ditlev Engel.

Hvor længe, Vestas er blevet ført bag lyset, og hvor mange, der har deltaget, kunne topchefen ikke sige noget om.

- Vi vil være afventede med at uddybe omkring sagen. Vi har fået at vide af de spanske myndigheder, at vi skal begrænse os til de informationer, vi har givet, mens undersøgelsen står på, sagde Ditlev Engel.

I fondsbørsmeddelelsen, som svindelen blev offentliggjort i, noterer Vestas sig, at det whistleblower-system, der blev indført for et par år siden, har været med til at opdage den aktuelle sag. Men det får ikke Ditlev Engel til ligefrem at glædes sig over systemet.

- Glad er ikke et passende ord. Systemet er lavet til dette formål, og det er vigtigt for os at have et system, som gør os i stand til at tage os af disse sager, konstaterede Vestas-chefen fra Spanien.

(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen