Berlingske Business

Vestas vinder markedsandele i Tyskland

Vestas øger sin markedsandel i Tyskland fra 24,1 pct. i 2007 til 31,6 pct. i 2008.

Det viser tal fra Deutsches Windenergie Institut, DEWI. Vestas er dog fortsat på andenpladsen efter Enercon, der vokser til 51,6 pct., mens Repower med 5,6 pct. er henvist til tredjepladsen.

Tyskland er et af de markeder, hvor Vestas skal være store, konstaterer en analytiker, som også pointerer, at der ikke er det helt store vækstpotentiale at hente der.

- Jeg betragter det tyske marked som et meget modent marked, hvilket vil sige, at vi ikke skal forvente den store vækst på det marked. I hvert fald ikke på landjorden, men der kan komme til at ske en masse i forhold til projekter på havet, siger analytiker Jacob Pedersen fra Sydbank til RB-Børsen.

Han siger samtidig, at en konkurrent som GE har haft hænderne fulde på det amerikanske marked, hvilket har lettet Vestas' adgang til markedet.

I alt blev der i Tyskland installeret 1665 MW i 2008, hvilket var omtrent det samme som året før.

(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen