Berlingske Business

Vestas hæver bagatelgrænsen for ordrer

Rekordtilgang af nye ordrer for Vestas sidste år
Vestas vil ikke belemre Fondsbørsen nær så meget mere. Her ses Vestas administrerende direktør Anders Runevad. Foto:

Vestas vil fremover ikke belemre fondsbørsen med helt så mange nyheder om nye ordrer.

Vindmølleselskabet har justeret minimumsgrænsen for, hvornår det vil orientere fondsbørsen om en ny bestilling. Det oplyser selskabet i en meddelelse onsdag.

For vindmølleordrer er grænsen nu på minimum 200 megawatt (MW), og for serviceordrer er grænsen 200 mio. euro.

Tidligere havde Vestas en bagatelgrænse på 67 mio. euro, hvor alt over gik til fondsbørsen, mens mindre ordrer enten blev offentliggjort selvstændigt som pressemeddelelse eller slet ikke.

- I lyset af selskabets vækst siden denne grænse blev fastsat, samt den faktiske kurspåvirkning som har kunnet observeres af offentliggjorte ordrer, har Vestas vurderet, at det vil være hensigtsmæssigt med en justering af politikken for offentliggørelse, skriver Vestas som begrundelse.

RB PLUS Vi er på vej mod vindmøller af gigaformat Vestas

For ordrer for MHI Vestas Offshore, som Vestas ejer halvdelen af, er minimumsgrænsen dobbelt så høj, når der er tale om bestillinger på V164-møllen.

Dog vil Vestas i nogle tilfælde stadig offentliggøre ordrer af mindre størrelse via fondsbørsen, hvis de af andre årsager kan have væsentlig effekt på Vestas' aktiekurs. Andre kan fortsat blive udsendt som pressemeddelelser, ligesom det hidtil har været tilfældet.

Ændringen træder i kraft med det samme onsdag og suppleres med en ny abonnementsservice på nyheder fra Vestas via e-mail.

RB PLUS Vi er på vej mod vindmøller af gigaformat energi

Vestas offentliggjorde i 2015 32 onshore-ordrer som fondsbørsmeddelelser og yderligere tre vindmølleordrer til MHI Vestas-projekter offshore. Kun otte af dem var ikke faldet for den nye minimumsgrænse.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen