Berlingske Business

Vestas-aktien sætter sig yderligere i afventende marked

Vestas indtager fra morgenstunden tirsdag igen sidstepladsen i C20-regi efter mandagens melding om, at det belgiske konsulenthus Deminor ønsker en granskning af flere forhold i vindmølleselskabet.

Generelt er udsvingene dog meget beherskede, da investorerne venter på nyt om det amerikanske detailsalg.

C20-indekset ligger efter cirka et kvarters handel 0,3 pct. lavere i 520,77, og dermed går det omtrent som forudset. Vestas tynger med et fald på 2,4 pct. til 37,05 kr. Vindmølleaktien faldt mandag 9,1 pct.

- Det ser ud til, at vi får en rimelig flad åbning i Europa, måske med en lille pil nedad. Aktierne udvikler sig lidt blandet i Asien, og der er ikke de store bevægelser i de amerikanske aktiefutures, sagde Ole Kjær Jensen, afdelingschef i Sydbank, før åbningen til Ritzau Finans og tilføjede, at markedet nok vil afvente eftermiddagens amerikanske tal for detailsalget, som kan ændre retningen, hvis det skulle overraske.

Carlsberg indtager toppen af C20 med en stigning på 0,3 pct. til 555,5 kr. Bryggeriet tiltrækker fokus efter nyheden om, at bryggeriet har indgået en treårig sponsoraftale med den bedste engelske fodboldrække Premier League. Carlsberg bliver officiel øl-partner for den fornemmeste engelske fodboldrække.

Pandora er sammen med Carlsberg og Chr. Hansen en blandt kun tre C20-aktier, som er åbnet i plus. En rundspørge foretaget af SME Direkt for Ritzau Finans viser, at seks ud otte analytikere venter, at Pandora vil præsentere et aktietilbagekøbsprogram på op til 800 mio. kr. ved årsregnskabet den 26. februar.

Chr. Hansen stiger 0,2 pct. til 185,9 kr. forud for onsdagens regnskab for første kvartal af 2012/13, mens Nordea falder 0,7 pct. til 57 kr. Deutsche Bank har sænket sin anbefaling af Nordeas aktie til "sælg" fra "hold".

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen