Berlingske Business

Velhavende sønderjyder trækker støtten til investeringsfond

145160464.jpg

I årevis har en flok velhavende sønderjyder stået bag rigmandsfonden Mayday Invest, der har fået penge fra blandt andet Fleggaard-arving Peter Boris Fleggard. Også energiselskabet SE og den tidligere Rema 1000-topchef og Dagrofa-koncernchef Carsten Normann har skudt penge i projektet, men nu har sønderjyderne sparket benene væk under investeringsselskabet.

Det skriver Børsen.

Det kommer sig af, at Mayday Invest har måttet nedrive sine investeringer voldsomt og senest blev tvunget til at aflevere sine anparter i et af porteføljeselskaberne efter en voldgift. Ikke nok med det så fratrådte ledelsen og bestyrelsen i fonden også for nylig.

Topchef Peter Eric Mathies skriver selv i en mail, at man ikke længere tror på projektet.

»Fordi der ikke var opbakning fra aktionærerne til en fortsættelse af aktiviteterne, og fordi ledelsen igennem flere måneder har arbejdet uden honorar,« skriver han ifølge Børsen.

Millionerne er fløjet ud af kassen over årene, og Mayday Invest kom ud af det seneste regnskab med et minus på 13 mio. kr. På daværende tidspunkt forklarede ledelsen, at en kikset børsnotering af Interfone i Singapore var den primære grund. Da der ikke længere er en ledelse i fonden, kan Erhvervsstyrelsen sende Mayday Invest på tvangsopløsning.

Fonden blev stiftet i 2009 af blandt andet Steen Folmer Pedersen, der tjente kassen på sin andel af mobiltelefongiganten Dangaard Telecom. I dag har Mayday Invest ændret navn til det anonyme Aktieselskabet af 31.03.2009, skriver avisen.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen