Berlingske Business

Vækst i containertrafik i 2009

Finanskrisen stopper ikke containertrafikkens vækst i 2009, men det øgede udbud og den faldende efterspørgsel vil fortsat sætte fragtraterne under pres.

Det siger shippinganalysefirmaet Clarkson Research ifølge shippingavisen Lloyd's List.

Clarkson Research venter en vækst i containertrafikken på omkring 6,7 pct. i 2009, mens tallet for 2008 ventes at ligge på omkring 6,3 pct.

Trods den øgede trafik vil rederierne fortsat være under pres på prisen i det kommende år, da spændet mellem fragtkapacitet og efterspørgsel bliver større.

- Med bløde niveauer for handelsvækst i sigte i det kommende år er det usandsynligt, at presset på markedet bliver lettet i det korte eller mellemlange perspektiv, og for nuværende fortsætter fragtmarkedet med at være under ekstremt pres, konstaterer Clarkson Research ifølge Lloyd's List.

(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen