Berlingske Business

USA: Større risikovillighed og svag auktion sendte renter op

128896511.jpg

De amerikanske renter var opadgående tirsdag, hvor højere risikovillighed på finansmarkederne var med til at skabe mindre efterspørgsel på de sikre papirer.

De amerikanske renter var opadgående tirsdag, hvor højere risikovillighed på finansmarkederne var med til at skabe mindre efterspørgsel på de sikre papirer.

Renten på den toneangivende tiårige amerikanske statsobligation steg tirsdag 4 basispoint til 2,17 pct. Onsdag morgen er billedet vendt en anelse, da renten falder til 2,16 pct. på markedet i Tokyo.

- Vi havde Nordkorea, orkaner, naturkatastrofer og hele spørgsmålet omkring gældsloftet i USA. Det nåede ekstremer i sidste uger, og vi ser en smule af det dreje af, hvilket er meget naturligt, siger Bill Mirz, obligationschef hos U.S. Bank Wealth Management, til Reuters.

Ud over den stigende risikovillighed var en stor auktion over amerikanske statsobligationer med til at presse renterne.

Der blev tirsdag solgt tiårige statsobligationer for 20 mia. dollar, hvor der var en svag efterspørgsel fra investorerne, og det resulterede i en rente på 2,18 pct. - hvilket var højere end ventet, men alligevel den laveste siden november.

Forholdet mellem bud og udbud var på 2,28, hvilket var lavere end gennemsnittet ved de seneste auktioner på 2,42. Ifølge Reuters var auktionen med til at presse obligationskurserne på markedet generelt.

Ifølge Bloomberg News var højere end ventet obligationstal fra Storbritannien med til at skubbe renterne op i Europa i tirsdagens handel, hvilket også havde en afsmittende effekt på de amerikanske statspapirer.

NORTHKOREA-MISSILES/UNITED NATIONS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen