Berlingske Business

Ugebrev spår begrænset kursrisko for Lundbeck-aktien i 2016

lundbeck
Økonomisk Ugebrev Formue tror, at 2016 vil blive et godt år rent kursmæssigt for Lundbeck-aktien, som fortsat handles til en relativt konservativ markedsværdi på omkring 43 mia. kr. modsvarende 4-5 gange egenkapitalen og 3-4 gange omsætningen, trods at man nu har lagt de værste problemer relateret til patentudløb for de gamle produkter bag sig. Foto:

Økonomisk Ugebrev Formue tror, at 2016 vil blive et godt år rent kursmæssigt for Lundbeck-aktien.

Økonomisk Ugebrev Formue tror, at 2016 vil blive et godt år rent kursmæssigt for Lundbeck-aktien, som fortsat handles til en relativt konservativ markedsværdi på omkring 43 mia. kr. modsvarende 4-5 gange egenkapitalen og 3-4 gange omsætningen, trods at man nu har lagt de værste problemer relateret til patentudløb for de gamle produkter bag sig.

Det skriver ugebrevet, der sætter et 12-måneders kursmål for Lundbeck-aktien til 250 kr. og anbefaler "køb" mod tidligere "neutral".

Lundbeck lukkede fredag i 212,80 kr.

Ugebrevet fremhæver blandt andet, at Lundbecks guidance på toplinjen virker relativt konservativ, da de indikerer et lægemiddelsalg i fjerde kvartal i år på blot 3,0 mia. kr., hvilket synes for lavt. Ugebrevet tror på 3,5 mia. kr., som i de foregående kvartaler.

- Vi ser derfor heller ikke Lundbeck få vanskeligheder ved at realisere et driftsresultat på de udmeldte minus 6,8 mia. kr., konstateres det.

07BUSLuncbeck-1-111311.jpg

Det fremhæves også, at en afgørende kurstrigger finder sted allerede i starten af 2016, og muligvis før fremlæggelse af årsregnskabet.

- Brintellix skal efter alt at dømme vurderes af en ekspertkomité nedsat af de amerikanske sundhedsmyndigheder, FDA, med henblik på at kortlægge om de kognitive forbedringer set i de kliniske studier er tilstrækkeligt til at sikre en udvidelse af indlægssedlen, oplyser ugebrevet, der umiddelbart vurderer, at der er gode muligheder for at mødet vil falde positivt ud. Det fremhæves dog, at det er værd at bemærke, at de tyske sundhedsmyndigheder har valgt ikke at anerkende kognitivfunktionsforbedring til Brintellix' indlægsseddel, selvom EMA, de europæiske sundhedsmyndigheder, har gjort det.

- Salget vil blive markant større i USA, hvis man får kognitiv funktionsforbedringer tilføjet til indlægssedlen, da ingen af de konkurrerende antidepressiva har denne egenskab på indlægssedlen, hvorfor det vil give Lundbeck (Takeda) et vigtigt aktiv i markedsføringsøjemed. Lundbeck modtager 1/3 af Brintellix-salget i USA, resten går til Takeda, skriver ugebrevet.

Lundbeck

Derudover finder ugebrevet det også vigtigt fra den øvrige pipeline at fremhæve, at overordnede resultater fra det 2500 patienter store Alzheimers fase 3-program med Idalopirdine ventes i første kvartal 2017.

- Det vil være en gigantisk gamechanger for Lundbeck, hvis man rammer endpoint her, da Alzheimers udgør et multi-milliard dollarmarked, og desuden er Alzheimers et af de medicinske områder, hvor man mangler et decideret gennembrud i behandlingen, konstaterer ugebrevet, der dog understreger, at studiet er forbundet med stor risiko for at fejle, men "det er dog ikke noget der skræmmer os p.t. da data ligger ca. 15 måneder væk".

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen