Berlingske Business

Ugebrev: Snarlig G4S-afnotering betyder ikke noget for kursen

G4S
ARKIVFOTO. KVUC har ansat G4S-vagter til at stå foran indgangen for at undgå store forsamlinger af rygere. Foto:

Sikkerhedskoncernen G4S, som er dobbeltnoteret i både London og København, kan snart være fortid på den danske børs. Det skønnes dog ikke at få betydning for kursen. Det skriver Økonomisk Ugebrev Formue.

- I halvårsrapporten blev det meldt ud, at selskabet overvejer fremtiden for den danske notering, som rent omkostningsmæssigt ligger på linje med den engelske notering, oplyser ugebrevet.

Director of Investor Relations hos G4S, Helen Parris, siger til ugebrevet, at en beslutning angående den danske notering kan forventes i fjerde kvartal.

Kun cirka 4 pct. af aktierne bliver ifølge ugebrevet handlet via den danske børs, og den danske institutionelle investorbase udgør kun 3 pct.

SWEDEN-CRIME-ROBBERY

BESLUTNING ER TÆT PÅ

Ugebrevet venter ikke, at afnoteringen i Danmark vil få nogen egentlig betydning for kursdannelsen i aktien, da kursen i København følger den engelske hovednotering slavisk.

- Det eneste en dansk investor altså skal overveje er, om man er en langsigtet investor i G4S. Hvis ja vil afnoteringen kun få meget kosmetisk betydning.

- Hvis nej, bør man nok overveje at sælge, mens aktien stadig kan handles på den danske børs, skriver ugebrevet, der også anbefaler, at ønsker man fortsat eksponering til sektoren, kan man i stedet købe svenske Securitas, der handler til en P/E på 13,9, mens G4S handler omkring 15,5.

G4S lukkede fredag i 24,96 kr. i København.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen