Berlingske Business

Ugebrev: ØK-regnskab viste konglomeratets styrke

Aktiehandel i Nordea
Foto:

Torsdagens regnskab fra ØK var på godt dansk en pose blandede bolsjer, men det viste konglomeratets styrker.

Det skriver Aktieugebrevet.

Flytteforretningen Santa Fe skuffede nok engang, mens kødforretningen i Venezuela viste gode tegn ovenpå et halvår med stor inflation, devaluering og præsident Hugo Chavez' død.

»Det kræver tålmodighed at være aktionær i ØK, men man vil dog også drage fordel af den store optur, der ligger og venter, når aktien igen kommer ind i det gode selskab,« skriver ugebrevet, der ikke tør sige, hvornår det sker, men fastslår, »at det ikke ligger lige om hjørnet«, så længe situationen i Venezuela er så udfordrende.

Trods det noterer ugebrevet sig, at aktien er mere end 20 pct. oppe fra bunden lige under 80, der blev nået omkring 1. juli, efter at man i markedet kunne observere et langvarigt udsalg gennem én mægler.

Ugebrevet sætter ikke mål på aktien, men vurderer, at kurs 100 er et vigtigt pejlemærke for, om der er vedvarende interesse for at købe aktien til stigende kurser.

ØK-aktien lukkede fredag i 98,5 kr.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen