Berlingske Business

Ugebrev: First North er ved at blive stueren

Efter en meget tumultarisk start på den danske First North-børs har der de seneste år været nogenlunde ro omkring den.

I dag er der kun ti selskaber tilbage på listen. Og man kan godt sige, at den danske minibørs er ved at bliv stueren.

Det skriver Økonomisk Ugebrev Formue.

- Problemet med de manglende danske IPO'er af SMV-virksomheder synes således ikke at være markedspladsen, men i højere grad manglende interesse fra rådgiverne, vurderer ugebrevet.

Ugebrevet har talt med nogle af de etablerede corporate finance-huse og spurgt, om de overvejer at gå ned i størrelse ved kommende børsnoteringer.

- Det samstemmende budskab fra de store corporate finance-rådgivere er, at de måske godt kunne gå ned fra en mindste markedsværdi på 1 mia. kr. til en halv mia. kr. Men deltagelse i emissioner for selskaber med en børsværdi under 50 eller 100 mio. kr. ser de slet ikke for sig. Alene risikoen for manglende succes ved en lille børsføring og et følgende omdømmetab - i forhold til den begrænsede indtjeningsmulighed - får dem til at sige klart nej tak, oplyser ugebrevet.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen