Berlingske Business

Ugebrev: Derfor er DSV-aktien stadig et godt køb

dsv
Portræt af IT-chef for DSV, Jesper Riis. Fotograferet på deres central i Hedehusene. Foto:

Efter købstilbuddet på amerikanske UTI er Økonomisk Ugebrev Formue fortsat positiv over for aktien i det danske transportselskab DSV.

- Vi ser stadig positivt på DSV, selvom resultaterne af opkøbet af UTI Worldwide ikke ligger lige om hjørnet, men selvom DSV kommer godt fra start med integrationen, forventer vi ikke, at der i 2016 vil være signifikante ændringer i nettoresultatet, skriver ugebrevet, der først ser synergierne slå igennem i 2017 og 2018.

- Lykkes det - ligesom integrationen af andre opkøb, som DSV har foretaget - burde der kunne lægges over 1 mia. kr. til nettoresultatet i 2018, vurderer ugebrevet, der dog allerede på kort sigt - indenfor et år - venter kursen vil kunne stige med 10-15 pct. yderligere.

DSV lukkede fredag i 271,20 kr.

MÆRSKS DAMCO NÆSTE KØB

Ugebrevet vurderer også, at det næste store opkøb fra DSV kan blive Mærsk-koncernens logistikarm Damco.

- Der er spekulationer i, at næste opkøb er A.P. Møller-Mærsks logistikselskab Damco, oplyser ugebrevet.

Ifølge ugebrev er APM-gruppen aldrig rigtigt lykkedes med at gøre deres logistikselskab til en profitabel enhed i gruppen, og fortsætter APM-gruppen med at disinvestere, vil et opkøb af Damco give et løft til DSV's globale strategi og fylde et hul hos transportselskabet med Damcos forholdsvis stærke position i Asien.

- Med DSV's klare udmelding om fortsat at have en "asset light" forretningsmodel vil Damco være et naturligt opkøb næste gang, når UTI Worldwide er blevet integreret, vurderer ugebrevet.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen