Berlingske Business

Træt minibørs sender danske selskaber over Øresund

peter buhl
Foto:

Investeringsaktiviteten er for lav på den danske minibørs, og det sender flere danske selskaber til svenske Aktietorget.

Den danske minibørs First North, som fokuserer på mindre selskaber, er "en død sild", vurderer aktiechef Keld Henriksen fra Maj Invest Asset Management.

Investeringsaktiviteten er lav, og det sender flere danske selskaber over Øresund, hvor svenske Aktietorget byder på større investeringslyst, bedre analysedækning og gode finansieringsmuligheder.

Det skriver Børsen.

09BUSVaekst-Jakob-Kesje.jpg

Serieentreprenøren Peter Buhl Jensen har tidligere børsnoteret af selskabet Medical Prognosis Institute på First North, men investeringslysten var for lav til, at det har givet mod på mere.

- Der er jo ikke ret meget omsætning. Der er stille, og derfor flytter vi til Sverige, hvor der er et marked med aktivitet, siger Peter Buhl Jensen.

Derfor har han besluttet, at den forestående notering af science-selskabet Oncology Venture skal ske på Aktietorget i Sverige, hvor forholdene er bedre for mindre selskaber.

- Finansieringen har fungeret godt i Sverige, fordi der historisk er en meget stor interesse for at investere i aktier. Der er mange investorfora, og der er analysedækning af de små selskaber, siger Thomas Gidlund, der er chef for salg og forretningsudvikling i Aktietorget.

Aktietorget havde 32 nye børsnoteringer i 2014 og har indtil videre haft seks noteringer i 2015. Gennemsnitligt rejser selskaber 12 mio. svenske kr., svarende til 9,5 mio. kr., på en børsnotering på Aktietorget.

16BUS20101110-095336-6.jpg

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen