Berlingske Business

Torsdagens obligationer: Renten steg, men ikke så meget som ved start

613465220.jpg

Den danske toneangivende statsrente statsrente steg torsdag, men stigningerne aftog, som handelsdagen skred frem.

Den danske toneangivende statsrente statsrente steg torsdag, men stigningerne aftog, som handelsdagen skred frem.

Renten på det danske toneangivende tiårige statspapir endte i 0,56 pct. svarende til 2 basispoint mere end onsdagens slutniveau. Renten var i den tidlige handel oppe i underkanten af 0,60 pct. Slutniveauet var dog fortsat det højeste siden midten af sidste måned, da renten sluttede i 0,61 pct.

I Frankrig og Tyskland steg den tilsvarende rente med 1-2 basispoint.

Torsdag formiddag bød på bedre end ventede tillidsindikatorer fra eurozonen, og det sendte umiddelbart renterne i Tyskland og Frankrig yderligere op.

Samtlige tal for den økonomiske tillid, industritilliden, servicetilliden og forretningsklimaet i september i eurozonen var bedre end ventet. Ifølge Bloomberg News havde økonomerne ventet, at den økonomiske tillid landede på indeks 112 mod tidligere 111,9. Den landede på 113,0. Den endelige opgørelse af forbrugertilliden kom ind som ventet på minus 1,2.

Fra USA var der nyt om nytilmeldte ledige i uge 38. Økonomerne ventede, at antallet af nytilmeldte ledige steg til 270.000 fra 260.000, ifølge estimater indsamlet af Bloomberg. Det kom ind på 272.000.

Derudover blev den tredje opgørelse af den amerikanske BNP-vækst og privatforbruget i årets andet kvartal offentliggjort. BNP steg 3,1 pct. mod ventet 3,0 pct. som i den anden opgørelse. Mens privatforbruget kom ind på 3,3 pct. som ventet og som den anden opgørelse.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen