Berlingske Business

Torm gennemfører rettet emission på 100 mio. dollar

dd
Rederiet Torm har fredag gennemført salget af nye aktier for 100 mio. dollar, som selskabet blandt andet vil bruge til en mulig udvidelse af flåden.

Rederiet Torm har fredag gennemført salget af nye aktier for 100 mio. dollar, som selskabet blandt andet vil bruge til en mulig udvidelse af flåden.

I en meddelelse til fondsbørsen oplyser selskabet, at den rettede emission nu er gennemført.

I alt har Torm udstedt 11,92 mio. nye A-aktier til en kurs på 8,39 dollar per aktie, hvilket svarer til lidt over 50 kr. per aktie, og den første handelsdag for de nye aktier vil være tirsdag den 30. januar. Rederiet afslørede planerne om at polstre sig gennem en rettet emission den 22. januar i år.

»Jeg er meget tilfreds med, at Torm har fået opbakning fra investorer, som deler vores tiltro til produkttankmarkedet og vores One Torm platform. Denne transaktion gør det muligt for os at investere i skibe til en meget attraktiv pris og samtidig have ressourcer til også at udnytte andre muligheder i markedet,« siger administrerende direktør Jacob Meldgaard i fondsbørsmeddelelsen.

Torm-aktien falder 1,15 pct. til 51,70 kr. fredag ved middagstid.

tt

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen