Berlingske Business
11:11Britisk detailsalg falder mere end ventet i julemåneden

Tivoli optimistiske for besøgstal

Trods finanskrise og manglende forbrugslyst formåede Tivoli at øge besøgstallet i julesæsonen, der løber fra 14. november til 30. december.

I alt besøgte 910.000 gæster den juleoplyste have, mens det tilsvarende antal gæster i 2007 var 890.000.

- Det er lykkedes at fastholde besøgstallet på det forventede niveau på trods af den uro, finanskrisen har forårsaget. Det er vi meget tilfredse med. Det viser, at danskerne stadig gerne vil hygge sig sammen på trods af en lidt strammere økonomi, siger Tivolis administrerende direktør, Lars Liebst.

Tivoli er samtidig optimistiske omkring besøgstallet for 2009.

- Vi forventer, at danskernes økonomi bliver yderligere presset i 2009, men vi er alligevel optimistiske, for vi har nogle spændende nyheder til sommersæsonen; både en ny forlystelse og nye typer underholdning som for eksempel Copenhagen eSport Challenge i april, lyder det fra Tivoli-direktøren.

(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen