Berlingske Business

Tivoli løfter bundlinjen med flere åbningsdage

Det har tilsyneladende været en god beslutning at holde åbent i Tivoli flere dage om året, for beslutningen har sammen med en række øvrige tiltag været med til at sikre Tivoli fremgang på både omsætningen og resultatet.

Det fremgår af Tivolis årsregnskab for 2014, der er offentliggjort mandag eftermiddag.

Tivoli kommer ud af 2014 med et overskud før skat på 56,4 mio. kr., hvilket er en fremgang på knap 14 mio. kr. i forhold til 2013 og samtidig en anelse over forlystelsesparkens egne forventninger, der lød på et resultat på 50-55 mio. kr.

På bundlinjen steg overskuddet med 7,4 mio. kr. i forhold til 2013 til et overskud på 44,4 mio. kr.

- Årsagen til fremgangen skal findes i en kombination af tiltag, der har været arbejdet på gennem en årrække. 2014 havde et historisk højt aktivitetsniveau med flere åbningsdage og blandt andet fejring af Rutschebanens 100 års dag. Det har medført et øget antal gæster og deraf følgende omsætning, skriver Tivoli i regnskabet.

Tivoli havde i 2014 hele 259 åbningsdage, hvilket er det højeste antal nogensinde, og desuden har forlystelsesparken været god til at fylde Glassalen og Koncertsalen i løbet af året, fremgår det af regnskabet.

Desuden var 2014 også året, hvor Tivoli annoncerede et internationalt online-Kasino. Casinodriften viste en omsætning på 87 mio. kr. og en indtjening før af- og nedskrivninger på 12,8 mio. kr. fra 3,5 mio. kr. i 2013.

For 2015 venter Tivoli fremgang i forhold til 2014, da koncernen regner med en omsætning på omkring 900 mio. kr., mens resultatet før skat ventes at lande i niveauet 50-60 mio. kr.

- Vejret og andre ude fra kommende begivenheder kan have en stor indflydelse på Tivolis forretning og dermed udviklingen i årets resultat, påpeger Tivoli.

Tabel for Tivoli for 2014:

#

Mio. kr. FY 2014 FY 2013

---------------------------------

Nettoomsætning 804,8 697,0

EBIT 61,6 44,4

Af- og nedskr. 84,4 80,9

Resultat før skat 56,4 42,6

Nettoresultat 44,4 37,0

---------------------------------

#

Forventninger til 2015:

#

Mio. kr. Ved FY 2014

-----------------------------

Omsætning cirka 900

Resultat før skat 50-60

-----------------------------

#

/ritzau/FINANS

 

Aske Muff +45 33 30 03 35 Ritzau Finans, E-mail:finans[AT]ritzau.dk, www.ritzaufinans.dk

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen