Berlingske Business

Tivoli: Flere tiltag skal gøre os mindre vejrafhængige

Tivoli har over de seneste år bygget flere nye lag på forretningen, der betyder, at det hele ikke står og falder med en god sommer med mange gæster i forlystelsesparken.

Tivoli har over de seneste år bygget flere nye lag på forretningen, der betyder, at det hele ikke står og falder med en god sommer med mange gæster i forlystelsesparken.

Det drejer sig blandt andet om Tivoli Casino, hotel- og restaurantdrift samt koncerter og forestillinger.

Og der kommer endnu flere tiltag i de kommende år, der skal sikre, at Tivoli i højere grad bliver en helårsforretning, der ikke er nær så afhængig af vejret, som tilfældet har været tidligere.

Det kommer blandt andet i spil i år som 2017, hvor sommervejret ikke har været så godt, og hvor der derfor har været færre gæster i forlystelsesparken.

- Vi ser os selv som en relativt agil og omstillingsparat virksomhed, der kan omstille os til blandt andet regnvejr, siger Andreas Morthorst, der er finansdirektør hos Tivoli, til Ritzau Finans.

Han peger blandt andet på åbningen af Tivoli Hjørnet, der er et butiks-, restaurant- og hotelkompleks i hjørnet af forlystelsesparken, som skal have åbent hele året.

- Vi har flere tiltag på vej. Den 10. november åbner vi eksempelvis Tivoli Hjørnet. Det er en lidt anderledes forretning end tidligere, og så er det noget, man også kan bruge i regnvejr, siger Andreas Morthorst.

EKSTRA AKTIVITET I SALENE I JUBILÆUMSÅR

Et andet tiltag undervejs er Vinter i Tivoli, hvor forlystelsesparken holder åbent i tre uger fra 2. februar til 25. februar næste år.

Det bliver samtidig startskuddet til en speciel 2018-sæson, hvor Tivoli fylder 175 år. Og for at markere det sætter Tivoli omkring 60.000 ekstra billetter til forestillinger i Glassalen og Koncertsalen, så der i alt sættes 465.000 billetter til salg næste år.

Og også ekstra aktivitet på de skrå brædder og musikscenerne er et vigtigt element i at øge forretningsomfanget til hele året. Det er da også forventningen hos Tivoli selv, at de ekstra billetter skal øge parkens omsætning, men præcis hvor meget, vil Andreas Morthorst endnu ikke ud med.

- Når vi sætter væsentligt flere billetter til salg, så ventes det naturligvis at have en positiv effekt på omsætningen. Vi har ikke sat tal på forventningerne til næste år endnu, men det er jo helt åbenlyst, at det giver en effekt, når vi sælger så mange ekstra billetter, siger finansdirektøren.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen