Berlingske Business

Titleist tee'er op til børsnotering

Golfentusiaster med hang til aktieinvesteringer kan næste år få grund til at læse kursgrafernes hældninger ekstra grundigt.

Acushnet, der ejer golfmærket Titleist, overvejer at gå på børsen og er gået i gang med at rekvirere oplæg fra en række banker vedrørende noteringen, oplyser kilder med indsigt i sagen til Bloomberg News.

Titleist, der laver den mest brugte bold blandt de professionelle, blev i 2011 handlet til omkring 1,23 mia. dollar. Værdien af Acushnet kan ifølge Bloombergs kilder løbe op i omkring 2 mia. dollar.

Børsnoteringen kommer ifølge Bloomberg på et tidspunkt, hvor golfsporten er krise i USA. Interessen for sporten er faldet i samtlige år fra 2003 til 2014. I alt var der 24,7 mio. aktive golfspillere i 2014, hvilket er det laveste niveau siden 1996.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen