Berlingske Business

Tiffanys smykkesalg stråler i Solens Rige

Billede
I dollar og cent er der tale om en nettoomsætning på 949,3 mio. dollar mod ventede 922,6 mio. dollar. Foto:

Tiffanys salg er samlet faldet mindre i tredje kvartal, end analytikerne havde frygtet. Der er dog tale om tilbagegang på to ud af tre af smykkekædens store markeder, mens der er lyse salgstal fra Solens Rige.

Samlet er det sammenlignelige salg i lokal valuta faldet med 3 pct. i tredje kvartal, mens der af analytikerne var ventet et fald på 4,1 pct., viser et estimat indsamlet af Bloomberg News.

I dollar og cent er der tale om en nettoomsætning på 949,3 mio. dollar mod ventede 922,6 mio. dollar.

Pandoras omsætning voksede 40 procent sidste år

Dykker man ned i de regionale markeder faldt salget i både Europa og Asien-Stillehavet mere, end analytikerkorpset havde spået. Americas faldt dog mindre.

Imidlertid havde Tiffany & Co en overraskende fremgang i det sammenlignelige salg på 2 pct., mens de 17 analytikere, som Bloomberg havde forhørt sig hos forud for regnskabet, ventede en tilbagegang på 5,2 pct.

27BUSDagens-foto--CMO-14404.jpg

Smykke-aktien stiger med 2,4 pct. til 80 dollar i det amerikanske formarked.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen