Berlingske Business

Sydbank: Danske aktier stadig attraktive trods skuffende regnskabssæson

MAERSK-RESULTS/
Foto:

A.P Møller-Mærsk fik skåret 7,1 pct. af sin markedsværdi efter sit regnskab for tredje kvartal, mens Vestas mistede hele 19,1 pct.

De store danske selskaber har stået i kø for at levere regnskaber, som var under markedets forventninger, men trods en skuffende regnskabssæson er de danske aktier stadig attraktive.

Det vurderer Jacob Pedersen, aktieanalysechef i Sydbank, i en analyse.

Dansk børssplit

- Regnskabssæsonen udstillede, at forventningerne var for høje, og at visse industrier har det sværere end først forventet.

- Til gengæld førte den ikke bevis for, at de danske selskaber generelt taber afgørende konkurrencekraft. Det havde været mere bekymrende, vurderer Jacob Pedersen.

Sydbank fastholder derfor et grønt afkastbarometer for det danske aktiemarked, hvilket er den næsthøjeste anbefaling ud af fire mulige.

Aktieanalysechefen peger på, at de danske aktier stadig er attraktive, selv om de har noget at bevise i forventningerne til 2018, som offentliggøres i starten af næste år.

- Korrigeret for sektorsammensætning er de danske aktier prisfastsat stort set på linje med de (attraktive) europæiske, og med mere tilpasningsdygtige forretningsmodeller og førende produkter ser vi stadig de danske aktier som attraktive.

351882113.jpg

- Den skuffende regnskabssæson har dog skabt et lavere udgangspunkt og mange selskaber har noget at bevise, når 2018-prognoserne offentliggøres i januar-februar, skriver Jacob Pedersen.

Sydbank sænker sine forventninger til C25-indekset, som til december erstatter C20 Cap som det ledende indeks i Danmark, og ser nu indekset handle i niveauet 1075-1175 på et års tid.

C25-indekset handles onsdag i 1109,97 efter et fald på 0,5 pct.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen