Berlingske Business

Sydbank: B&O kommer ned på jorden igen med skuffende indtjening

B&O fortsætter med at tabe penge COP121 B og O
Arkivfoto. Foto:

Bang & Olufsens tredje kvartal af 2016/17 bød på pæn vækst i salget og en forbedret bundlinje, men indtjeningen steg slet ikke med det tempo, som Sydbanks analytiker Morten Imsgard havde regnet med.

Stigende udgifter til markedsføring og distribution holder driftsoverskuddet nede, og det kan skuffe investorerne og give kursfald for B&O-aktien, forudser Morten Imsgard.

- Oven på et regnskab for andet kvartal (i januar, red.), som var en positiv overraskelse, så må man sige, at B&O kommer lidt ned på jorden igen, og vi får syn for sagen om, at der stadig er et godt stykke arbejde igen for B&O, før de er i mål med deres turnaround.

- Træerne vokser så at sige ikke ind i himlen, og det er det klassiske problem med, at når man har et godt kvartal, hvad så med det efterfølgende, spørger Morten Imsgard.

Han spår, at aktien vil klare sig dårligere end det generelle marked på børsen i København.

B&O-aktien kostede torsdag eftermiddag 94 kr. og er steget 17,5 pct. siden nytår.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen