Berlingske Business

Svensk telegigant får sænket kreditvurderingen af Moody's

ERICSSON-RESULTS/
I starten af oktober annoncerede den svenske telegigant en stor spareplan, der blandt andet kommer til at betyde, at 3000 medarbejdere mister deres job i Sverige. Foto:

Den svenske telenetværkskæmpe Ericsson, som for nylig annoncerede en stor spareplan, har fået sænket sin kreditvurdering til "Baa2" fra tidligere "Baa1" af kreditvurderingsinstituttet Moody's.

Det skriver det svenske medie SvD Näringsliv, der henviser til en pressemeddelelse fra Moody's. Heri skal det fremgå, at selskabets kreditvurdering er under fortsat evaluering og kan komme til at blive sænket yderligere.

»Nedjusteringen til "Baa2" afspejler det fortsatte og accelererende fald i Ericssons salg og indtjening, hvilket blev bekræftet med selskabets foreløbige resultater for tredje kvartal, og som, vi tror, vil fortsætte ind i 2017«, skriver Moody's ifølge SvD Näringsliv.

pix-Ericsson, Jan Frykhammar

I de foreløbige regnskabstal for tredje kvartal, som blev offentliggjort i onsdags, fremviste Ericsson et driftsoverskud (EBIT) på 0,3 mia. svenske kr. i perioden, der var belastet af ekstraordinære poster til omstrukturering på 1,3 mia. svenske kr.

Analytikere adspurgt af SME Direkt havde ventet et driftsoverskud på 3,5 mia. svenske kr.

Omsætningen i kvartalet faldt med 14 pct. til 51,1 mia. svenske kr., og her havde analytikerne ventet 54,6 mia. svenske kr.

Resultatet var markant lavere end ventet af selskabet, der i forbindelse med fremlæggelsen af tallene fortalte, at specielt den sidste del af kvartalet var svagt og afveg meget fra det, selskabet selv havde kommunikeret til markedet.

pix-Ericsson

I starten af oktober annoncerede den svenske telegigant en stor spareplan, der blandt andet kommer til at betyde, at 3000 medarbejdere mister deres job i Sverige.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen