Berlingske Business

Super-Marios hemmelige våben: Uld-i-mund

US-75054715
Foto:

Få, men slagkraftige ord. Sådan bankede chefen for Den Europæiske Centralbank for præcis et år siden markederne på plads. Og uklarheden i hans udtalelse var afgørende for effekten.

Det er et år siden, at chefen for Den Europæiske Centralbank Mario Draghi gik på talerstolen og leverede en tale, der ændrede krisens gang i Europa. Talen satte investorerne på plads, standsede stormløbet mod kriselandenes statsobligationer og fik tilnavnet Super Mario til at sidde fast.

Ordene var få, men slagkraftige. Hemmeligheden bag var i høj grad Draghis uklarhed - derfor skal centralbankchefen også holde sig fra opfordringerne til at tilføje for mange detaljer til sin verbale intervention, sådan som Danske Banks Frank Øland efterlyser.

Det skriver Business-blogger og markedsreporter Casper Schrøder på sin blog. Læs med her.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen